Forfatter
Tittel Å kunne lese: grunnleggende ferdigheter og nasjonale prøver
Språk
Hylleplassering
Eier
Klassifikasjon
Emne
Serie
Serienummer
År
Noter Tiltaksplanen Gi rom for lesing og fokuset på leseferdigheter i Kunnskapsløftet viser den nasjonale satsningen på lesestimulering. Lesing er en av fem grunnleggende ferdigheter nedfelt i de nye læreplanene, og nasjonale og internasjonale leseprøver sier noe om hvordan det står til med leseferdigheten i Norge. Hvilket pedagogisk potensial ligger det i de nasjonale leseprøvene? Boken presenterer og drøfter ulike perspektiver på lesing, og hvordan nasjonale prøver i lesing kan bidra til å utvikle en forståelse av hva lesing er som ferdighet og kompetanse. Boken har en rekke eksempler hentet fra leseprøvene for 4., 7. og 10./11. trinn fra 2005. Den er først og fremst skrevet for lærere og lærerstudenter, men vil være aktuell for andre som ønsker å sette seg inn i de nasjonale prøvene i lesing som gjeninnføres fra og med høsten 2007.
Har bibliografi, innholdsfortegnelse, noter
ISBN 82-450-0296-8 978-82-450-0296-6
Tilgjengelige
Lånere på venteliste
*000 am
*00116316
*007
*008 a 0 00nob 2
*015 $a0169660$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a82-450-0296-8$bh.$cNkr 249.00
*020 $a978-82-450-0296-6
*08231$a372.45$zh$25
*08231$a372.126$25
*090 $c372.45$dS
*096 $aPed 372.45 Ska
*100 0$aSkaftun, Atle$d1967-$jn.
*24510$aÅ kunne lese$bgrunnleggende ferdigheter og nasjonale prøver$cAtle Skaftun
*260 $aBergen$a[Oslo]$bFagbokforl.$bLandslaget for norskundervisning$ccop. 2006
*300 $a198 s.$bill.
*440 0$aLNUs skriftserie$vnr. 165
*505 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, noter
*520 $aTiltaksplanen Gi rom for lesing og fokuset på leseferdigheter i Kunnskapsløftet viser den nasjonale satsningen på lesestimulering. Lesing er en av fem grunnleggende ferdigheter nedfelt i de nye læreplanene, og nasjonale og internasjonale leseprøver sier noe om hvordan det står til med leseferdigheten i Norge. Hvilket pedagogisk potensial ligger det i de nasjonale leseprøvene? Boken presenterer og drøfter ulike perspektiver på lesing, og hvordan nasjonale prøver i lesing kan bidra til å utvikle en forståelse av hva lesing er som ferdighet og kompetanse. Boken har en rekke eksempler hentet fra leseprøvene for 4., 7. og 10./11. trinn fra 2005. Den er først og fremst skrevet for lærere og lærerstudenter, men vil være aktuell for andre som ønsker å sette seg inn i de nasjonale prøvene i lesing som gjeninnføres fra og med høsten 2007.
*650 1$aLeseferdighet$0før- og grunnskolen $1372.45$2BS$9nob
*650 2$aNasjonale prøver$0før- og grunnskolen $1372.126$2BS$9nob
*699 $aPedagogikk
*850 $aKirkenes vgs
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening