Kirkenes videregående skole

Fra Fadervår til Facebook: Skolens lese- og skriveopplæring i et historisk perspektiv
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Fra Fadervår til Facebook: Skolens lese- og skriveopplæring i et historisk perspektiv
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • Norsk 372.4 Skj
Eier
  • Kirkenes vgs
Klassifikasjon
Emne
Serie
Serienummer
  • nr. 182
År
  • 2010
Noter
  • Med utgangspunkt i lover og læreplaner, veiledende tekster og lærebøker tegnes et bilde av tidligere tiders lese- og skriveopplæring som også er gjenkjennelig fra dagens skole. Det såkalt nye er kanskje ikke så nytt, det er mye å lære av å studere den tradisjonen som dagens didaktiske og metodiske tenkning om lese- og skriveopplæring springer ut av. Samtidig som tittelen viser er det en endring som har skjedd som skriftkyndighetsopplæringen har gjennomgått, og ikke minst at den funksjonen som lesing og skriving har i samfunnet, er endret. Boka er skrevet for lærere som arbeider med lesing og skriving i alle fag, for studenter, forskere og lærerutdannere. Har bibliografi, innholdsfortegnelse, noter, register
ISBN
  • 978-82-450-0960-6
Tilgjengelige
  • 1/1
Lånere på venteliste
  • 0 (0)
*00001469nam  22002411  45
*00119112
*00520101109070000.0
*008101110 2010           a     0    00nob 2 
*015  $a0261680$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a978-82-450-0960-6$bh.$cNkr 289.00
*08231$a372.4$zh$25
*08231$a372.6$25
*090  $c372.4$dS
*096  $aNorsk 372.4 Skj
*100 0$aSkjelbred, Dagrun$d1946-$jn.
*24510$aFra Fadervår til Facebook$bSkolens lese- og skriveopplæring i et historisk perspektiv$cDagrun Skjelbred
*260  $aBergen$bFagbokforl.$ccop. 2010
*300  $a176 s.$bill.
*440 0$aLNUs skriftserie$vnr. 182
*505  $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, noter, register
*520  $aMed utgangspunkt i lover og læreplaner, veiledende tekster og lærebøker tegnes et bilde av tidligere tiders lese- og skriveopplæring som også er gjenkjennelig fra dagens skole. Det såkalt nye er kanskje ikke så nytt, det er mye å lære av å studere den tradisjonen som dagens didaktiske og metodiske tenkning om lese- og skriveopplæring springer ut av. Samtidig som tittelen viser er det en endring som har skjedd som skriftkyndighetsopplæringen har gjennomgått, og ikke minst at den funksjonen som lesing og skriving har i samfunnet, er endret. Boka er skrevet for lærere som arbeider med lesing og skriving i alle fag, for studenter, forskere og lærerutdannere.
*650 1$aLesing$0før- og grunnskolen$1372.4$2BS$9nor
*650 2$aSkrivepedagogikk$0før- og grunnskolen$1372.6$2BS$9nor
*850  $aKirkenes vgs
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Kirkenes videregående skoleNorsk 372.4 Skj