Kirkenes videregående skole

Å invitere elever til skriving: ulike perspektiver på skriveoppgaver
Huskelisten er tom
Vis
Tittel
  • Å invitere elever til skriving: ulike perspektiver på skriveoppgaver
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Flerspråklig
Hylleplassering
  • Norsk 808 Otnes
Eier
  • Kirkenes VGS
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2015
Noter
  • Kvaliteten på skriveoppgavene elever får og utformingen av dem, har nær sammenheng med kvaliteten på tekstene elevene skriver. Derfor er det viktig at oppgavene er relevante, motiverende og tydelige. «Å invitere elever til skriving» er en antologi med artikler om skriveoppgaver i flere fag, på ulike trinn. Oppgavematerialet er hentet fra bl.a. lærebøker, eksamener og tester. Her studeres skriveoppgaver som egne typer tekster, og ulike oppgavedesign analyseres i lys av skriveteorier. Forfatterne av artiklene har forskjellig fagbakgrunn, og har varierte innfallsvinkler til analyse og vurdering av skriveoppgaver. Boken retter seg særlig mot skriveforskere, lærerstudenter og lærere i alle fag. Inneholder artikkelsammendrag og forfatteromtaler. Har bibliografi, data om bidragsyterne, sammendrag
ISBN
  • 978-82-450-1813-4
Tilgjengelige
  • 2/2
Lånere på venteliste
  • 0 (0)
*00001595 am  2200253   4500
*00122847
*008                      a          00mul 2
*015  $a0448282$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a978-82-450-1813-4$bh.$cNkr 399.00
*035  $a0448282
*035  $a265058
*041  $anobnno
*08231$a808$zh$25
*090  $c808$dÅ
*096  $aNorsk 808 Otnes
*24500$aÅ invitere elever til skriving$bulike perspektiver på skriveoppgaver$cHildegunn Otnes (red.)
*260  $aBergen$bFagbokforl.$bLandslaget for norskundervisning$ccop. 2015
*300  $a268 s.
*505  $aHar bibliografi, data om bidragsyterne, sammendrag
*520  $aKvaliteten på skriveoppgavene elever får og utformingen av dem, har nær sammenheng med kvaliteten på tekstene elevene skriver. Derfor er det viktig at oppgavene er relevante, motiverende og tydelige. «Å invitere elever til skriving» er en antologi med artikler om skriveoppgaver i flere fag, på ulike trinn. Oppgavematerialet er hentet fra bl.a. lærebøker, eksamener og tester. Her studeres skriveoppgaver som egne typer tekster, og ulike oppgavedesign analyseres i lys av skriveteorier. Forfatterne av artiklene har forskjellig fagbakgrunn, og har varierte innfallsvinkler til analyse og vurdering av skriveoppgaver. Boken retter seg særlig mot skriveforskere, lærerstudenter og lærere i alle fag. Inneholder artikkelsammendrag og forfatteromtaler.
*546  $aTekst på bokmål og nynorsk
*650 1$aSkrivepedagogikk$1808$2BS$9nor
*700 0$aOtnes, Hildegunn$d1955-$ered.$jn.
*850  $aKirkenes VGS
*950 0$aSkriveopplæring$zSkrivepedagogikk$9nor
*950 0$aSkriving$xUndervisning$zSkrivepedagogikk$9nor
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Kirkenes videregående skoleNorsk 808 Otnes
Ex2Tilgjengelig Kirkenes videregående skoleNorsk 808 Otnes