Kirkenes videregående skole

Retorikk i skolen
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Retorikk i skolen
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • Nor 808.5071
Eier
  • Kirkenes vgs
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2014
Noter
  • Formålet med denne boka er å gi norsklærere den kunnskapen de trenger for å undervise i retorikk i henhold til kompetansemålene for Vg3. Den første delen gir grunnleggende innføring i de viktigste begrepene, teoriene og metodene i retorikkfaget. I den andre hoveddelen diskuteres hvordan retorikken kan trekkes inn i undervisningen. Til slutt i boka viser forfatteren hvordan elvene kan trekke veksler på retorikken når de skal forberede muntlige presentasjoner og delta i diskusjoner, og hvordan lærerne kan legge retorikken til grunn for vurdering av elevenes muntlige tekster. Denne 2. utgaven er oppdatert til den reviderte læreplanen i norsk (2013) og har nytt stoff om hvordan lærere kan bruke retorikk i vurderingen av elevenes skriftlige arbeider. 1. utg. 2009 Har bibliografi, innholdsfortegnelse, noter, register
ISBN
  • 978-82-15-02144-7
Tilgjengelige
  • 1/1
Lånere på venteliste
  • 0 (0)
*00001382nam  22002171  4500
*00126573
*008                      a          00nob 2
*015  $a0388126$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a978-82-15-02144-7$bh.$cNkr 329.00
*08231$a808.5071$zh$25
*090  $c808.5071$dB
*096  $aNor 808.5071
*100 0$aBakken, Jonas$jn.
*24510$aRetorikk i skolen$cJonas Bakken
*250  $a2. utg.
*260  $aOslo$bUniversitetsforl.$c2014
*300  $a138 s.$bill.
*503  $a1. utg. 2009
*505  $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, noter, register
*520  $aFormålet med denne boka er å gi norsklærere den kunnskapen de trenger for å undervise i retorikk i henhold til kompetansemålene for Vg3. Den første delen gir grunnleggende innføring i de viktigste begrepene, teoriene og metodene i retorikkfaget. I den andre hoveddelen diskuteres hvordan retorikken kan trekkes inn i undervisningen. Til slutt i boka viser forfatteren hvordan elvene kan trekke veksler på retorikken når de skal forberede muntlige presentasjoner og delta i diskusjoner, og hvordan lærerne kan legge retorikken til grunn for vurdering av elevenes muntlige tekster. Denne 2. utgaven er oppdatert til den reviderte læreplanen i norsk (2013) og har nytt stoff om hvordan lærere kan bruke retorikk i vurderingen av elevenes skriftlige arbeider.
*650 1$aRetorikk$xUndervisning$1808.0071?$2BS$2BS$9nor
*850  $aKirkenes vgs
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Kirkenes videregående skoleNor 808.5071