Forfatter
Tittel Tilpassing og differensiering: idealer og realiteter i norsk grunnskole
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Eier
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Denne boka tar for seg tilpassing og differensiering i grunnskolen. Den gjør rede for og drøfter: det formelle grunnlaget, teoretiske begrunnelser, differensieringsbegrepet og ulike former for differensiering, forholdet mellom vedtatte,oppfattede og iverksatte læreplaner, lærernes oppfatning av behovet av differensiering, differensiering i praksis, og hindringer for differensiering. Forfatterne trekker en rekke konklusjoner om tiltak som er nødvendige for å ivareta elevenes rett til en tilpasset opplæring. Har litteraturliste.
ISBN
Tilgjengelige
Lånere på venteliste
*000 am
*0013378
*007
*008981015 no a 00nob
*020 $a8251911893$bh$c195,00$gHeftet
*025 $a9788251911894
*038 $a28$b220$cLærebøker$eNei$fNei$gI salg
*040 $aForlaget
*082 $a371.9042
*096 $apedagogikk 371.9042 S
*10010$aSkaalvik, Einar M.
*24510$aTilpassing og differensiering$bidealer og realiteter i norsk grunnskole$cEinar M. Skaalvik og Ingrid Fossen
*260 $aTrondheim$bTapir forl.$c1995$x037
*300 $a179 s.
*503 $bBokmål
*520 $aDenne boka tar for seg tilpassing og differensiering i grunnskolen. Den gjør rede for og drøfter: det formelle grunnlaget, teoretiske begrunnelser, differensieringsbegrepet og ulike former for differensiering, forholdet mellom vedtatte,oppfattede og iverksatte læreplaner, lærernes oppfatning av behovet av differensiering, differensiering i praksis, og hindringer for differensiering. Forfatterne trekker en rekke konklusjoner om tiltak som er nødvendige for å ivareta elevenes rett til en tilpasset opplæring. Har litteraturliste.
*650 $aPedagogisk filosofi
*650 $aGrunnskolen
*653 $aPedagogiske systemer
*653 $aPedagogiske skoler
*653 $aFolkeskolen
*655 $aPedagogikk/filosofi
*70010$aFossen, Ingrid$eMedforfatter
*850 $aHESSENG
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening